SEAT LEON 2013 – TEST www.autopijaca.ba

Opis

Bliže Audiju A3 nego Golfu 7

Potpuno nova generacija SEAT Leona iznikla je na modularnoj VW platformi MQB u čije smo se kvalitete uvjerili testirajući Audi A3, Golf 7 i Škodu Octaviju A7. Ono što nas je posebno iznenadilo jeste činjenica da novi Leon više asocira na premium Audi A3 nego na Golfa 7. Uostalom Leon je dobio bolje ocjene na NCAP testu od Golfa7… Uz tehnološka rješenja koja dijeli sa navedenim modelima VW koncerna dolazi izvrstan dizajn magnetski privlačan čak i za one koji ne gaje pretjerane emocije prema automobilima. Osnovni dizelski model dobije se u zamjenu za 27.234 KM dok za top model kao na testu treba izdvojiti 40.274 KM.

Dolaskom pod krov VW grupacije (ranije je SEAT bio u partnerskim odnosima s FIATom) španjolski se proizvođač automobila počeo poistovjećivati sa sportom iako su se u auto trkama iskazale i ostale članice grupacije (VW, Audi i Škoda). Kako kod bilo prošla je generacija ostavila dubok trag u planetarno popularnoj WTCC seriji gdje se u okviru privatnih timova još pojavljuje. Sve navedeno nagovještavalo je kako će nova, treća, generacija imati sportski oblikovanu karoseriju… Odmah po predstavljanju vidjelo se da su pretpostavke bile tačne. Proporcije karoserije (dužina, širina i visina) postavljenje su tako da karoserija izgleda dinamičnije od prošle.

Bolji poznavaoci auto industrije primijetit će da su dizajneri koristili ideje premijerno predstavljene na atraktivnom modelu IBE ali i one već viđene na Ibizi. Sve u svemu od prednjeg do zadnjeg odbojnika dominiraju oštre linije karoserije koje vjerno prate moderne svjetlosne grupe. Kada već spominjemo
svjetla recimo da novi Leon premijerno u klasu donosi punu LED tehnologiju na prednjem dijelu. Istina, to će vas zadovoljstvo koštati značajnih 2.000 KM ali, barem na osnovu reakcija prolaznika, može se reći kako je doplata opravdana. No, ono što je važnije jeste efikasnost LED tehnologije u praksi tokom noćnih vožnji teško bi i ”cjepidlake” poželjele bolje farove…Uostalom nije proteklo puno vremena kada je Audi na kultnoj trci 24h Le Mansa demonstrirao efikasnost LED farova. Baš zbog prednjih i zadnjih svjetlosnih grupa Leon je većinu snažno podsjećao na Audi A3 a ne Golf 7. Baš kao na većinu i na nas je karoserija trećeg Leona djelovala kao magnet. Vjerovatno je veliki doprinos dala i, najblaže rečeno, atraktivna crvena boja u katalogu označena kao Emocion crvena…Kao veću promjenu navodimo instaliranje običnih kvaka na zadnjem paru vrata umjesto onih skrivenih izvedenih po receptu Alfa Romea (model 156). Iako je možda izostala atraktivnost moramo reći da se pojačala praktičnost…

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *